فشار سنج دیجیتال چیست؟

 

فشار سنج دیجیتال برای اندازه گیری و نمایش فشار استفاده می شود. آنها می توانند هم ثابت و هم متحرک کار کنند و مقادیر اندازه گیری شده را روی یک نمایشگر یکپارچه نشان دهند. خواندن ساده، مستقیم و دقیق است. مانند رو تختی یکبار مصرف مورد استفاده در بیمارستان که کار را راحت کرده است برای دیدن قیمت ملحفه یکبار مصرف بیمارستانی کلیک کنید .فشارسنج های دیجیتال به دلیلدقت بالایی که دارند اغلب در خدمات کالیبراسیون استفاده می شوند و محدوده های اندازه گیری مختلفی را پوشش می دهند.

 

فشارسنج دیجیتال با دیتالاگر چیست؟

در مورد فشار سنج های دیجیتال با دیتالاگر یکپارچه، فرکانس مقادیر اندازه گیری شده ثبت شده را می توان به صورت جداگانه تنظیم کرد. حداکثر 50 خواندن در ثانیه امکان پذیر است.

دستگاه های اندازه گیری فشار دیجیتال در کجا استفاده می شود؟

فشارسنج های دیجیتال برای اندازه گیری فشار گیج و فشار مطلق استفاده می شود و حوزه های کاربرد آنها متنوع است – در کارگاه های اندازه گیری و کنترل، برای تضمین کیفیت یا برای کالیبراسیون ساده در محل. برای کارهای تعمیر و نگهداری، WIKA کیت های خدمات مختلفی را ارائه می دهد، به عنوان مثال مدل CPG-KITP با تولید فشار پنوماتیک یا مدل CPG-KITH با تولید فشار هیدرولیک.

بیشتر بخوانید: کلاه اسکراب دندانپزشکی

گیج فشار دیجیتال در چه صنایعی استفاده می شود؟

فشار سنج دیجیتال در صنایع زیر استفاده می شود:

  • در صنعت خودرو، به عنوان مثال برای اندازه گیری فشار تایر
  • در صنعت هوافضا، به عنوان مثال برای آزمایش فشار در کابین هواپیما
  • در صنعت نفت و گاز، به عنوان مثال برای اندازه گیری فشار در پمپ ها و خطوط لوله
  • در صنایع تعمیر و نگهداری و خدمات، به عنوان مثال برای کالیبراسیون ابزارهای اندازه گیری مستقیماً در محل
  • در مهندسی پزشکی، به عنوان مثال برای اندازه گیری فشار خون

بیشتر بخوانید: خرید عمده روتختی دوسرکش بیمارستانی

مزایای فشار سنج دیجیتال چیست؟

گیج‌های فشار دیجیتال دارای دقت بالایی هستند و در مقایسه با فشارسنج‌های آنالوگ، به لطف نمایشگر دیجیتال مقادیر اندازه‌گیری شده، به راحتی و با دقت قابل خواندن هستند. از آنجایی که عنصر اندازه گیری در صورت فشار بیش از حد نمی تواند تغییر شکل دهد، فشار سنج های دیجیتال نیز دوام بیشتری نسبت به فشارسنج های آنالوگ دارند.

هنگام انتخاب فشار سنج دیجیتال مناسب چه معیارهای انتخابی را باید در نظر گرفت؟

بیشتر بخوانید: قیمت گان بیمار

هنگام انتخاب گیج فشار دیجیتال مناسب، معیارهای انتخاب مختلفی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند:

  • کلاس دقت: کلاس دقت حداکثر انحراف مجاز یک مقدار اندازه گیری شده از مقدار واقعی را بر حسب درصد نشان می دهد.
    مثال: اگر محدوده اندازه گیری 0 تا 100 بار با کلاس دقت 1 درصد باشد، انحراف 1 بار در محدوده مجاز است.
  • نوع نمایشگر: با فشارسنج های دیجیتال، بین LED یا LCD به عنوان نوع نمایشگر تمایز قائل می شود.
  • محدوده فشار: بسته به کاربرد، محدوده فشار مناسب باید انتخاب شود. برای به دست آوردن دقیق ترین مقادیر اندازه گیری شده ممکن، مقدار اندازه گیری شده نباید خیلی بزرگ باشد، بلکه خیلی کوچک هم نباشد.
  • سیگنال خروجی: های چند منظوره نشانگر آنالوگ یک فشارسنج مکانیکی را با سیگنال خروجی الکتریکی یک فرستنده فشار ترکیب می کند. این ابزار هیبریدی با تمام سیگنال های الکتریکی رایج در دسترس هستند.
  • منطقه کاربرد: بسته به منطقه مورد استفاده، باید مراقب بود که فشار سنج در برابر تأثیرات شیمیایی محافظت شود، به عنوان مثال، یا هنگام استفاده در خارج از منزل از آب و هوا محافظت شود. حفاظت از ورود IP اطلاعاتی در مورد تأثیراتی که محصول می تواند تحمل کند ارائه می دهد. همچنین بسیار مهم است که گیج فشار دیجیتال به عنوان یک ابزار متحرک یا ثابت کار می کند.
  • واحدها: اغلب فشارسنج های دیجیتال را می توان طوری تنظیم کرد که برای مثال واحد را بر حسب بار، mbar یا psi نمایش دهد. کاربر دیگر نیازی به تبدیل های مستعد خطا ندارد.
  • اندازه گیری سرعت: سرعت اندازه گیری مناسب می تواند برای تجزیه و تحلیل موثر نقاط اندازه گیری تعیین کننده باشد. نرخ اندازه گیری نشان می دهد که در هر ثانیه چند اندازه گیری انجام می شود.
  • گواهینامه: در صورت نیاز، گواهی کالیبراسیون  می تواند صادر شود که صحت را تأیید می کند. صدور گواهینامه در آزمایشگاه کالیبراسیون  امکان پذیر است که توسط سازمان اعتباربخشی آلمان  مطابق با DIN EN ISO / IEC 17025 معتبر است.