راهنمای کامل دفیبریلاتورها

1. دفیبریلاتور چیست؟

دفیبریلاتور (همچنین به عنوان دفیب نامیده می شود) یک دستگاه الکتریکی کوچک است که در صورت بروز یک آریتمی تهدید کننده زندگی به نام فیبریلاسیون بطنی ، شوک کنترل شده ای را به قلب وارد می کند . رایج ترین نوع دفیبریلاتور AED (دفیبریلاتور خارجی خودکار) است.

AED به دو صورت نیمه اتوماتیک یا اتوماتیک عرضه می شود .

یک دستگاه AED نیمه اتوماتیک مانند خط زندگی ما ، ریتم قلب را تشخیص می‌دهد و به شما می‌گوید چه زمانی به فرد مبتلا به ایست قلبی شوک بزنید.

بیشتر بخوانید: خرید گان جراح

AED های مدرن برای سطوح مختلف مهارت مجهز هستند، به این معنی که هر کسی می تواند از دفیبریلاتور استفاده کند . دفیبریلاتورهای تمام اتوماتیک حتی در صورت نیاز شوک را وارد می کنند.

2. چرا کسی نیاز به دفیبریلاتور دارد؟

هنگامی که ایست قلبی اتفاق می افتد، مشکلی از پالس های الکتریکی بین مغز و قلب بیمار ایجاد می شود. این کار از پمپاژ خون توسط قلب به بقیه بدن جلوگیری می کند.

دفیبریلاتورها با وارد کردن شوک الکتریکی با انرژی بالا به قلب از طریق دیواره قفسه سینه در هنگام ایست قلبی، جان افراد را نجات می دهند.

هدف از شوک الکتریکی بازگرداندن ریتم طبیعی به قلب است.

بیشتر بخوانید: قیمت لباس ام ار ای

تفاوت زیادی بین حمله قلبی و ایست قلبی ناگهانی وجود دارد . حمله قلبی زمانی اتفاق می افتد که لوله هایی در بدن شما که خون را به قلب و از قلب پمپاژ می کنند، مسدود می شوند. ایست قلبی زمانی است که قلب می ایستد و فرد بیهوش می افتد.

 

 

3. دفیبریلاتورها چقدر عمر می کنند؟

دفیبریلاتورها دارای قطعات قابل تعویض هستند.

به جای خود مدل های واقعی، این باتری ها و بسته های الکترود هستند که نیاز به تعویض دارند.

هر مدل دفیبریلاتور در حالی که از آن استفاده نمی شود، عمر آماده به کار دارد. این بین 2 تا 5 سال است در حالی که واحد در حال استفاده مستقیم نیست . این به این معنی نیست که دفیبریلاتور نیاز به تعویض دارد، این فقط به این معنی است که قطعات جایگزین مورد نیاز است.

بیشتر بخوانید: خرید روتختی یکبار مصرف

این یا به عنوان پد الکترود یا باتری جایگزین وارد می شود. عمر باتری ها معمولا حداکثر 5 سال است. لنت ها به طور قابل توجهی کمتر هستند و به طور متوسط ​​2 سال ماندگاری دارند. پس از هر بار استفاده، پدها باید تعویض شوند. باتری‌ها قبل از اینکه نیاز به تعویض داشته باشند، حداکثر ضربه می‌خورند. اکثر دستگاه‌ها هر روز بررسی ایمنی خود را انجام می‌دهند و در صورت کم شدن باتری به شما هشدار می‌دهند.

4. چند بار می توان از دفیبریلاتور استفاده کرد؟

تا زمانی که بتوانید قطعات جایگزین تهیه کنید می توانید از دفیبریلاتور استفاده کنید. برای مثال باتری بزرگترین متغیر اینجاست. باتری می تواند بین 2 تا 5 سال دوام بیاورد . با این حال، هر بار که دفیبریلاتور استفاده می شود، نیاز به پدهای جایگزین دارد. اینها باید از قبل خریداری و ذخیره شوند، بنابراین می توان بلافاصله بعد از یک حادثه یک بار دیگر از دفیبریلاتور استفاده کرد. باتری را می توان در زمانی که عمر باتری وجود دارد استفاده کرد، شارژ باتری به سادگی کاهش می یابد.

بیشتر بخوانید: قیمت کاور دست پلاستیکی

برخی از دفیبریلاتورها به طور خودکار عمر باتری را بررسی می کنند و از طریق صفحه نمایش به شما اطلاع می دهند که آیا و چه زمانی نیاز به تعویض دارد. قطعات متحرک زیادی وجود دارد، و به همین دلیل ما راهنمای کامل خود را برای دفیبریلاتورها ایجاد کردیم.

5. چند بار می توان فرد را دفیبریل کرد؟

به اختصار؛ یک فرد می تواند هر چند بار که لازم باشد شوکه شود، اما با هر ضربه ای که نتواند قلب را به ریتم طبیعی بازگرداند، شانس زنده ماندن کاهش می یابد.

با این حال، یادآوری عوامل زیر ضروری است:

  • باتری AED شما چند ضربه می تواند وارد کند؟
  • چند باتری برای AED خود دارید؟

هر دقیقه بدون CPR یا دفیبریلاسیون شانس بقای قربانی را بین 7 تا 10 درصد کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: قیمت کلاه دندانپزشکی زنانه

یک مطالعه نشان داد که حداقل 2 تا 3 شوک بیشترین ارتباط را با بقای طولانی مدت پس از آن دارد.

با این حال، شرایط فیزیکی و زمینه ای در افراد متفاوت است، دفیبریلاتورها شانس بقا را تا حد زیادی افزایش می دهند.

6. شانس زنده ماندن با استفاده از دفیبریلاتور چقدر است؟

تحقیقات نشان می دهد که استفاده از دفیبریلاتور در 3 تا 5 دقیقه اول ایست قلبی، شانس زنده ماندن را 50 تا 70٪ افزایش می دهد. علاوه بر این، درمان فوری AED می تواند نرخ بقای 90-95٪ داشته باشد. واضح است که هر چه بیمار سریعتر درمان شود، بهتر است.

راهنمای کامل ما در مورد دفیبریلاتورها بسیاری از سوالاتی که مشتریان ما به طور منظم از ما می پرسند را به شما ارائه می دهد. با این حال، در اینجا برخی از وبلاگ های دیگر ما در مورد آموزش دفیبریلاتور آمده است: